„Okno na budownictwo”. Studencka rywalizacja w DRUTEKSIE
6 maja, w siedzibie naszej firmy, odbyła się II Konferencja Studencka „Okno na Budownictwo”. Rywalizowało 11 zespołów, reprezentujących Politechnikę Śląską, Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie, Politechnikę Szczecińską, Politechnikę Koszalińską oraz Politechnikę Gdańską.
W eliminacjach każda czteroosobowa drużyna poprowadziła przygotowany przez siebie wykład tematyczny, po którym naukowcy z poszczególnych uczelni i przedstawiciele naszej firmy wchodzący w skład jury zadawali pytania. Zaprezentowany przez studentów materiał był oceniany, a cztery najciekawsze prezentacje zapewniały przepustkę do drugiego etapu, czyli „debaty oxfordzkiej” i walkę o tytuł najlepszej drużyny II Konferencji Studenckiej „Okno na budownictwo”.
W przerwie przed debatą studenci zwiedzali Drutex, m.in. laboratorium badawcze, hartownię szkła, dział wtryskarek, dział ekstruzji profili PVC, dział logistyki zarządzający flotą ponad 450 pojazdów czy najnowocześniejszą w Europie i jedną z nielicznych na świecie malarnię proszkową aluminium.
W finale zacięte starcie stoczyła Politechnika Śląska z Politechniką Gdańską. Z pytaniem: „Które okna wybrać, otwierane na zewnątrz czy do wewnątrz?”, lepiej poradziła sobie Politechnika Śląska, zdobywając komplet punktów.
- Cieszy ogromne zainteresowania, jak i poziom wiedzy studentów. Mogli oni też poznać od środka firmę o międzynarodowej renomie, wyposażoną w najnowocześniejsze na świecie technologie. Drutex rozwija się bardzo dynamicznie, a to sprawia, że stale potrzebujemy specjalistów z branży IT, budownictwa, handlowców, osób ze znajomością języków obcych jak i pracowników do produkcji okien, drzwi, rolet czy żaluzji fasadowych. Warto nadmienić, że w rankingu przygotowanym przez Forbes Drutex został „Najlepszym Pracodawcą w Polsce w roku 2022” w kategorii budownictwo – mówi Paweł Grzonka, dyrektor marketingu firmy Drutex.
Organizatorami II Konferencji Studenckiej „ Okno na budownictwo” byli: Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, Koło Naukowe Technologii i Organizacji Budowy „KOBRa” oraz Drutex SA
Partnerem medialnym był Builder.