11 / 07 / 2016

DRUTEX URUCHOMIŁ II ETAP EUROPEJSKIEGO CENTRUM STOLARKI!

DRUTEX zakończył inwestycję związaną z budową drugiego etapu Europejskiego Centrum Stolarki. W drugiej części hali produkcyjnej o powierzchni ponad 25 000 mkw. powstanie kilkaset nowych miejsc pracy a potencjał produkcyjny zwiększy się docelowo do 7 tys. okien na dobę. Inwestycja pozwoli na dalszą automatyzację i optymalizację działań.

Zakończona inwestycja jest II częścią olbrzymiej hali produkcyjnej wybudowanej w ramach Europejskiego Centrum Stolarki. Pierwsza część, która powstała w 2014 roku wraz z częścią produkcyjną i biurową ma powierzchnię ponad 30 000 m2. Obecnie wytwarzane są tam systemy okienno-drzwiowe z PVC, własne szyby zespolone oraz szkło hartowane.

W oddanej do użytku II części hali produkcyjnej o wymiarach 120 m x  194 m, obecnie montowane są nowoczesne maszyny do produkcji okien i drzwi z PVC oraz linie do wytwarzania szyb zespolonych.

Znajduje się tam również własne laboratorium badawcze służące do testowania jakości stolarki, wyposażone w zaawansowany technologicznie sprzęt. Z kolei na piętrze przewidziano pomieszczenia biurowe, sale szkoleniowe i konferencyjne oraz firmowy show room.

Drugi etap budowy Europejskiego Centrum Stolarki stanowi kolejny kamień milowy w rozwoju naszej firmy, jako że oferuje nam dodatkowe możliwości produkcyjne, zarówno w aspekcie zwiększania potencjału jak i rozbudowy naszego portfolio produktowego. Innowacyjna, dostosowana do potrzeb produkcyjnych przestrzeń, uzupełniona o zaplecze socjalne, z pewnością w dużym stopniu usprawni wszystkie procesy, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne w firmie. To krok w kierunku większej optymalizacji naszych działań oraz zwiększania wydajności. Nowa część hali z pewnością nie jest ostatnią naszą inwestycją tego typu. Już dziś wiemy, że to wciąż za mało i dlatego planujemy dalszą rozbudowę fabryki. Tym bardziej, że wyniki sprzedażowe w kraju jak i zagranicą motywują nas do kolejnych inwestycji i nie pozwalają osiąść na laurach – mówi Leszek Gierszewski, prezes DRUTEX S.A.

Europejskie Centrum Stolarki rozciąga się łącznie na powierzchni ponad 91 000 mkw. Na terenie firmy wytwarzane są poza stolarką z PVC również okna i drzwi z aluminium, drewna, systemy drewniano-aluminiowe oraz rolety, profile PVC i szyby zespolone. Duży potencjał produkcyjny w połączeniu z szybkością działania i 7-dniową dostawą stolarki w całej Europie czyni firmę wiodącym graczem w Europie. Innowacje i inwestycje, które tylko w ciągu ostatnich trzech lat przekroczyły 220 mln zł, pozwalają na dynamiczny wzrost wielkości sprzedaży. Tylko zeszły rok Drutex zamknął z przychodami na poziomie ponad 620 mln zł i ponad 19% wzrostem wielkości sprzedaży.

Zobacz także

Drutex w nowej siedzibie. Nowoczesny biurowiec na miarę lidera branży
Drutex w nowej siedzibie. Nowoczesny biurowiec na miarę lidera branży
Drutex przeniósł się do nowo oddanej części imponującego biurowca w Bytowie. Inwestycja o wartości ponad 60 mln zł to kolejny krok w odpowiedzi na dynamiczny rozwój firmy  zbiegający się z jubileuszem 40-lecia jej działalności.
Więcej
Drutex i FC Bayern efektownie rozpoczynają współpracę
Drutex i FC Bayern efektownie rozpoczynają współpracę
Niezwykle okazale wypadło powitanie Drutex-u jako partnera klubu Bayern Monachium – na inaugurację rozgrywek Bundesligi bawarska drużyna rozgromił RB Lipsk aż 6:0. Mecz poprzedziła wspólna konferencja prasowa championa w branży stolarki otworowej z czołowym zespołem piłkarskim na świecie, zorganizowana na Allianz Arena. 
Więcej
Dwaj liderzy łączą siły – Drutex Oficjalnym Partnerem Piłkarskiego Klubu FC Bayern!
Dwaj liderzy łączą siły – Drutex Oficjalnym Partnerem Piłkarskiego Klubu FC Bayern!
Drutex, europejski champion w branży stolarki otworowej, został Oficjalnym Partnerem Klubu Piłkarskiego Bayern Monachium, jednego z czołowych i najbardziej utytułowanych na świecie. To największe przedsięwzięcie z zakresu marketingu sportowego w 40-letniej historii polskiej firmy oraz jeden z największych projektów w światowym footballu z udziałem polskiej marki. Prestiżowa umowa jest konsekwencją przyjętej strategii budowania globalnej świadomości marki oraz rozwoju Drutex na największym w Europie i kluczowym dla niego, pod względem eksportu, rynku. 
Więcej